dissabte, 3 de juliol del 2010

L'avi Lluis al Congost de Montrebei.

Aquest dissabte pasat varem anar al Congost de Montrebei. Un sortida catalogada com de les mes dures i més boniques de Catalunya,i dono fe que es veritat.
En Joan Marc, l'Enric i jo varem sortir amb moltes ganes de fer-la. Tothom ens havia parlat molt bé d'aquesta ruta i no ens va decebre.
Varem fer moltes fotos, cada racó era bonic i espectacular però només us en fem arribar unes quantes (per no cansar-vos).
Tot va anar molt bé, el temps ens va acompanyar (potser una mica massa calor), ningú va pendre mal i només una punxada (l'Enric -el tubeless no punxa mai-).
Sortim d'Ager i ja començem a pujar (només eren 15 qms) i quan pujavem el Coll d'Ares (1610 m) varem anar acompanyats amb els participants de la marxa Montsec-Montsec (185 Qms) i varem aprofitar els seus avituallaments.
Arribem a dalt i ens trobem amb el campionat d’Espanya de parapent (quins collons que tenen!!). Continuem per una pista totalment verge, pujant fins a Sant Alis (1676 m) baixant cap a Sant Esteve de la Sarga, agafem corriols fins arribar a l’ermita de la Mare Deu de la Fabregada, i una mica més endavant arribem a Alsamora, on emplenem les ampolles a la font de la “mosca collonera” . A partir d’aquí tot baixada fins arribar a l’entrada del congost.
El Congost de Montrebei es espectacular, les aigues d’un color verd turquesa, les parets de les muntanyes verticals i d’una alçada impresionant. No puc explicar-ho amb paraules cal veure-ho.
Varem aprofitar quan erem al bell mig del congost per tirar una nou amb les cendres d’en Conrad (ell ja l’havia fet l’any 2001, i sempre havia dit que era un lloc realment fantàstic).
A la sortida del congost el corriol es comença a complicar i va pujant. Es molt difícil. S’ha de fer a peu.
Quan arribem a dalt (abans hem parat al Mas de la Pardina a omplir d’aigua) la vista es grandiosa. Ja som a l’ermita de la Mare Deu de la Pertusa (demanem aigua a uns campistes).
I a partir d’aquí tot baixada fins a Ager, pasant per Corça i Agulló.
Al hostal del Port d’Ager ens esperava un entrecot per recuperar les forçes.
En total 58,19 Qms, amb un desnivell acumulat de 1680 m, a una mitjana de 11 Qms/hora